poniedziałek, 8 lutego 2010

Jak hartuje się marka lubuska.

Dziennikarze lubuscy wyprodukowali już niezłą wierszówkę poświęconą idei tworzenia marki lubuskiej. Okazuje się po raz kolejny, że warto zajrzeć do źródła z którego czerpali oni swą wiedzę.
W materiałach dla prasy na wojewódzkiej stronie można znaleźć prezentacje: Raport z konsultacji społecznych oraz Marka lubuska. Raport otwarcia - analiza obecnego wizerunku. Warto zwrócić uwagę na informacje pominięte przez dziennikarzy. Z pierwszej można się dowiedzieć, że doborem respondentów zajął się Wydział Promocji Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Nie dowiadujemy się jakie kryterium selekcji respondentów przyjęto, zakładam, że przyjęto właściwe, tak żeby wyniki były odpowiednie. Oczywiście badani ze wszystkich grup widzą potrzebę wykreowania i wdrożenia marki. Okazuje się, że badani mimo wszystko widzą sztuczność podziału administracyjnego. Ale analizująca dr Karolina Janiszewska prostuje te brzydkie zachowanie stwierdzając, że "część miejscowości ma w nazwie przymiotnik 'wielkopolski' - co w jakimś stopniu może zaburzać tożsamość mieszkańców". Pani doktor, miejscowości lubuskiego mają też w nazwie "śląski" (np. Książ Śląski) i "łużycki" (np. Lipinki Łużyckie), czy w ramach Gleichschachtungu podczas tworzenia waszej marki mają zostać usunięte?!
W drugiej prezentacji, można znaleźć obok oklepanych frazesów powtarzanych od lat przez speców z departamentu promocji informacje o wizerunku mieszkańców lubuskiego wśród mieszkańców ościennych województw. Żaden lubuski dziennikarz nie zająknął się, że bardzo często lubuskie kojarzy się im z ubóstwem i bezrobociem a także z krasnalami ogrodowymi. Nikt nie potrafił wskazać żadnej atrakcji turystycznej w woj. lubuskim a od tylu lat pracują w pocie czoła pracownicy rzeczonego departamentu. Tyle farby i papieru zmitrężono na błyszczące foldery rozdawane na targach turystycznych a tu taka klapa. Zapewne wydział promocji województwa lubuskiego nie dobrał odpowiednich respondentów.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Marka lubuskie ma profil na facebooku. Chyba już wiemy, gdzie się wpisywać, co?

Anonimowy pisze...

http://www.wojewodalubuski.pl/index.php?mod=tc&cID=28

promocja bunkrów i nieistniejącej już od ponad roku ( tej na zdjęciach ) wieży widokowej. Wieża ta stała na obiekcie pod Nietoperkiem ( Pz.W. 724 ) i ponad 1,5 roku temu została rozebrana ponieważ stanowiła zagrożenie dla turystów. Można było z niej oglądać panoramę Międzyrzecza, bunkier z góry oraz piękna widoczki w stronę Trzciela czy Łagowa.
Wieża, o której napisał pan admin powstała w Pniewie ( dawny PGR Kaława ) i można z niej obejrzeć rozwalającą się stodołę, były PGR oraz fragment bunkra ( Pz.W 717 ).
Po co zamieszczać na stronie www. zdjęcia z obiektów, których już nie było gdy owa strona powstawała ?
Chyba tylko po to by wprowadzić w błąd turystów i wypromować wirtualne lubuskie.

Anonimowy pisze...

http://dlaprasy.lubuskie.pl/pr/160489/zainwestuj-w-lubuskie
najnowsze bzdury o nowej marce.
Beznadzieje to jest